Sådan optimerer du dine overskrifter, så du får flere læsere

Steven Snedker har begået en interessant artikelserie på Vertikal.dk om, hvordan man kan tweake sine overskrifter, så de tiltrækker mest mulig trafik. Kort fortalt går det ud på at skrive 25 forskellige overskrifter til samme artikel og så måle på hvilken, der klarer sig bedst.

25 overskrifter er måske lige lovligt meget hestearbejde. Men det er lærerigt at se konklusionen på, hvad der virker. Den gode overskrift

  • vækker læserens nysgerrighed
  • lover følelsesmæssig forløsning/opgaveløsning
  • lover hurtighed og overskuelighed.
  • er positiv

En vigtig pointe: Det kan IKKE betale sig at være negativ.

Læs artikelserien her:

Skriv en kommentar

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)