… er en markant forbedring i forhold til den gamle, tegneserieagtige pipfugl. Det nye logo er mere rent og enkelt i sit formsprog, vinklingen af fuglen har positive, optimistiske konnotationer og logoet får Twitter til at fremstå mere seriøst. Samtidig har virksomheden droppet navnetrækket med bobleskrifttypen og bruger nu udelukkende fuglen. Et træk, andre store virksomheder bruger årevis på at opnå tilstrækkelig genkendelighed til at kunne foretage.
http://www.youtube.com/watch?v=Fh20pdCrCAU
Via Brand New.
Der gik lidt tid, men i går blev Android-app’en så opdateret så det nye logo slog igennem. Jeg kunne nu godt lide den lille ‘pjusk’ den gamle fugl havde på hovedet 🙂
IOS app’en er også først blevet opdateret med det ny logo for nylig. Men nu har de vist også fået det udskiftet de fleste steder. Så mangler de bare alle de “del på Twitter” ikoner, der er spredt ud over hele nettet. 😉